I’m So Amplified….. is for amplified oboe and technician. The oboist is asked to play into three microphones. The signals from two out of the three microphones are processed via a digital effects processor for each signal. A technician is required to adjust levels and make patch changes throughout the composition. There are two scores for this piece; one performance score for oboist and one technician’s score indicating levels and patch changes. I believe it is necessary for all artists to step outside of their particular genre of creativity on occasion, if not on a regular basis. In exploration, I have discovered that attending diverse artistic events is in fact conducive to the creative process. I am reminded of a visit to the ballet featuring Baryshnikov and the White Oaks Project. A work choreographed by the late Merce Cunningham entitled Signals was really at the heart of my thoughts. The audience, surrounded by speakers, is subjected to an electro-acoustic accompaniment of contrasts and subtlety. I was most impressed by the use of acoustical space and the sparsity of the seemingly unrelated sounds. In the end I realised that I had missed most of the choreography as my eyes had been closed and my attention focused on the surrounding sounds. With this composition I hope to create a similar acoustical experience. In the tradition of the Blues, I’m So Amplified….. is an expression from the soul. If the soul were to be made of a tangible substance, then the performer would essentially be moving through the different strata of its interior. The music depicts a journey from a sparse exterior layer to a more concentrated internal layer, finally relaxing in a state of calm. This composition does not rely on any formal pattern of the Blues, however pitch content is generally derived from the blues scale in C.

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I’m So Amplified….. est pour hautbois amplifié et technicien. Le hautbois est invité à jouer dans trois microphones. Les signaux de deux des trois microphones sont traités via un processeur d’effets numériques pour chaque signal. Un technicien est nécessaire pour ajuster les niveaux et apporter des changements de patch tout au long de la composition. Il y a deux partitions pour cette pièce; une note de performance pour le hautbois et une note de technicien indiquant les niveaux et les changements de patch. Je crois qu’il est nécessaire que tous les artistes sortent de leur genre particulier de créativité à l’occasion, sinon régulièrement. En exploration, j’ai découvert que la participation à divers événements artistiques est en fait propice au processus de création. Je me souviens d’une visite au ballet mettant en vedette Baryshnikov et le White Oaks Project. Une œuvre chorégraphiée par le regretté Merce Cunningham intitulée Signals était vraiment au cœur de mes pensées. Le public, entouré d’enceintes, est soumis à un accompagnement électro-acoustique tout en contrastes et en subtilité. J’ai été très impressionné par l’utilisation de l’espace acoustique et la rareté des sons apparemment sans rapport. À la fin, j’ai réalisé que j’avais raté la majeure partie de la chorégraphie car mes yeux étaient fermés et mon attention concentrée sur les sons environnants. Avec cette composition, j’espère créer une expérience acoustique similaire. Dans la lignée du Blues, I’m So Amplified….. est une expression de l’âme. Si l’âme devait être faite d’une substance tangible, alors l’interprète se déplacerait essentiellement à travers les différentes strates de son intérieur. La musique dépeint un voyage d’une couche extérieure clairsemée à une couche interne plus concentrée, pour finalement se détendre dans un état de calme. Cette composition ne repose sur aucun modèle formel du Blues, mais le contenu de la hauteur est généralement dérivé de l’échelle du blues en C.