The two main aspects of the composition are reflected in the title. I’m a dancin’ alludes to vernacular behaviour and popular music, while SAWDUST makes reference to a process of waveform synthesis. By vernacular, firstly, I am referring to common pop music and the associated behaviour while listening. Generally speaking, this music is rarely listened to. Moreover, it is either regularly ignored (for example: background music in a café, restaurant or clothing shop) or used as accompaniment to other activities (for example: social gatherings; evening dinner). I’m a dancin’ asks the musicians (and audience) to reconsider simple melody, which is more often than not, the prime attractor of pop music. The main themes of my composition should sound familiar; although they are rearranged and distorted to the point where one must re-examine their importance as, say, a melody. Secondly, SAWDUST is borrowed from a waveform synthesis computer program. A waveform is a graphical representation of a sound (any sound) seen as it evolves over time. The designer of SAWDUST, Herbert Brün (1972) states: “The computer program which I called SAWDUST allows me to work with the smallest parts of waveforms, to link them and to mingle or merge them with one another. Once composed, the links and mixtures are treated, by repetition, as periods, or by various degrees of continuous change, as passing moments of orientation in a process of transformations”.

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Les deux principaux aspects de la composition se reflètent dans le titre. I’m a dancin’ fait allusion au comportement vernaculaire et à la musique populaire, tandis que SAWDUST fait référence à un processus de synthèse de forme d’onde. Par vernaculaire, premièrement, je fais référence à la musique pop courante et au comportement associé lors de l’écoute. D’une manière générale, cette musique est rarement écoutée. De plus, elle est soit régulièrement ignorée (par exemple : musique d’ambiance dans un café, un restaurant ou un magasin de vêtements) soit utilisée en accompagnement d’autres activités (par exemple : réunions mondaines ; dîner en soirée). I’m a dancin’ demande aux musiciens (et au public) de reconsidérer la mélodie simple, qui est le plus souvent l’attracteur premier de la musique pop. Les thèmes principaux de ma composition doivent vous sembler familiers ; bien qu’ils soient réarrangés et déformés au point où l’on doit réexaminer leur importance en tant que, disons, une mélodie. Deuxièmement, SAWDUST est emprunté à un programme informatique de synthèse de formes d’onde. Une forme d’onde est une représentation graphique d’un son (n’importe quel son) vu comme il évolue dans le temps. Le concepteur de SAWDUST, Herbert Brün (1972) déclare : “Le programme informatique que j’ai appelé SAWDUST me permet de travailler avec les plus petites parties des formes d’onde, de les relier et de les mélanger ou de les fusionner les unes avec les autres. Une fois composées, les liaisons et les mélanges sont traités, par répétition, comme des périodes, ou par divers degrés de changement continu, comme des moments passagers d’orientation dans un processus de transformations ».